مردم کشورهای اسلامی در خاورمیانه که امروز بیداری اسلامی را فریاد می زنند همان درد و رنجی را متحمل می شدند که ملت روزگار امام حسین(ع) از آن در سختی بودند. اغلب این حاکمان بی کفایت، وابسته به بیگانگان و فاسد بودندو بر بیت المال و سرمایه های ملی مسلمانان تسلط یافته و حکومت می کردند.بن علی، حسنی مبارک، معمر قذافی از نظر اخلاقی و رفتارهای فردی و روش حکومتی مانند یزید بودند و بسیاری از حاکمان دیگر همانند آل خلیفه، آل سعود و آل صالح شباهت های زیادی با حکومت یزید دارند. ارتباط و همکاری با رژیم صهیونیستی و آمریکا قربانی کردن مردم برای رسیدن به مطامع خود، غارت اموال و دارایی ملی و بیت المال نمونه هایی از رفتار آنان است. یزید و اطرافیان او نیز بر جان، مال و ناموس مسلمانان مسلط شده و دستورات دین را یکی بعد از دیگری تحریف می کردند. خودکامگی یزید و فسادی که دربارش به راه انداخته بود از او شخصیتی منفور ارایه می داد که اگر حاکمیت دولت اسلامی به او واگذار می شد مشخص نبود چه سرنوشتی در انتظار حکومت اسلامی و احکام دینی است. دولتمردان کشورهای عربی که امروز در محاصره بیداری اسلامی دست و پا می زنند نیز برای خوشایند غرب از مردمشان می خواستند در برابر خواسته های نامشروع و غیرقانونی شان تسلیم شوند. آنها چنان پشت احکام اسلامی و دینی به خدمت نزد اربابان غربی مشغول بودند که متوجه خشم انقلابی مردم شان نشدند و در عرض چند هفته و ماه سراشیبی سقوط را طی کردند. امام حسین(ع) در برابر بدعت ها و خواسته های نامشروع یزید ایستاد و با قیام خود به همه انسان ها درس آزادی و بیداری آموخت و راه رهایی از استبداد و استکبار را به بشریت نشان داد.  همان اتفاقی که در ماجرای امروز تونس، مصر، لیبی، بحرین و اردن رخ داد و ملت های تشنه آزادی اما دربند را نجات داد. کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از آنکه به اراده مردمی و پشتوانه دینی معتقد باشند به دول غربی که خود دچار مشکلات زیادی در ارتباط با مردم شان هستند، وابسته و متکی بودند. البته اکنون باید گفت دول غربی با مشخص شدن سقوط نظام های دیکتاتوری منطقه به اصطلاح با مردم در شعار همراه شده اند. »

 مردم منطقه در بیداری اسلامی خواهان کرامت انسانی هستند که سید و سالار شهدا امام حسین(ع) به عنوان بهترین نماد عزت و آزادگی و مکارم انسانی به آنها هدیه داده است و انسان های آزاده او را الگوی بارز از صلابت و ایثار می دانند و با تاسی از آموزه های عظیم نهضت آن امام همام تحول شگرفی در دنیا پدید می آورند.

 به راستی ملت های مستضعف جهان با مشاهده شکست های پیاپی غرب دریافتند رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر توانی برای مهار نیروهای انقلابی ندارند و همین انگیزه خوبی شد تا تحول جدیدی را در منطقه رقم بزنند. »