سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از سجده گاه عشق تا وادی ظهور
Slide 1 Slide 2

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: نزدیک ترین حالات مومنین ،نزد خداوند عزوجل، و خشنودترین هنگام او از آنان، زمانی است که حجت خدا را نیابند و برای آنان آشکار نشود و از دیدگان آنها پوشیده بماند،اما در عین حال بدانند که حجت ها و بینات الهی باطل نشده و در آن هنگام،هر صبح و شام، منتظر باشند . و شدیدترین خشم و غضب خداوند بر دشمنانش موقعی است که حجت خود را از آنان مخفی بدارد و بر آنان آشکار نگردد،(و آنها نیز او را انکار کنند) .و خداوند دانسته است که اولیای او در تردید واقع نمی شوند و اگر می دانست که آنها در شک می افتند، یک چشم بر هم زدن ، حجت خود را از آنها، نهان نمی ساخت ...

 مکیال المکارم /ج2/ص 195





      

حضرت امام علی علیه السلام در پاسخ سؤالی در مورد حضرت مهدی(عج) فرمودند: او در آخرالزمان، زمانی که اگر کسی نام خدا ببرد ، کشته خواهد شد، ظهور می کند و خداوند، گروهی (یاران) پراکنده همچون ابرها را برایش جمع می کند و دل هایشان را با یکدیگر الفت می دهد. آنها نه از کسی هراس دارند و نه به کسی دلخوشند. تعداد آنها به شمار اصحاب پیامبر(ص) در جنگ بدر می باشد که کسی بر آنها پیشی نگرفته و نخواهد گرفت و نیز، به تعداد اصحاب طالوت که به همراه او از نهر آب عبور کردند... همچنین امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه 8 سوره هود، فرمودند: امت معدوده، همان اصحاب مهدی(عج) در آخرالزمان می باشند که شمارشان به تعداد اصحاب بدر، 313 نفر است. همگی در یک زمان ، مانند ابرهای پراکنده ی پائیزی گرد هم می آیند.
تاریخ ما بعد الظهور- صفحه 226




      

حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: آن اصلاحگر بزرگ جهانی (حضرت مهدی(عج)) در آغاز قیام عادلانه و سراسری خویش، به فرمان خدا و یاری او ، در مسجدالحرام حاضر می گردد و بر دیوار خانه ی خدا تکیه می کند و پس از ستایش خدا و نثار خالصانه ترین و پاکترین درودها بر پیامبر(ص) و خاندان پاک و پاکیزه اش، جهانیان را مخاطب ساخته و می فرماید: هان ای بشریت، جهانیان، مردم روی زمین، اینک ما از خدای توانا یاری می طلبیم و تمام ایمان آورندگان به خدا و کسانی را که ندای جهانی ما را پاسخ مثبت دهند، همه را ، برای تحقق اهداف الهی و انسانی خویش به یاری می خوانیم و همه را به حق و عدالت دعوت می کنیم.



      

 

حضرت امام صادق علیه السلام به عمار ساباطی فرمودند: سبحان الله، آیا شما دوست نمی دارید که خداوند (با ظهور قائم(ع))حق را ظاهر گرداند و عدالت را در شهرها حاکم و احوال مردم را اصلاح و اتحاد و وحدت کلمه را برقرار و دل ها را متصل نماید و گناهان را برطرف و حدود اسلام را جاری سازد و حق مظلوم را از ظالم بگیرد و هیچ حقی ضایع نشود و مسلمانان از احدی (جز ذات مقدس الهی ) نترسند؟ سپس فرمود: ای عمار ساباطی! به خدا سوگند، هر کدام از شما بر این عقیده باشد و از دنیا برود، او در پیشگاه خداوند از اصحاب پیامبر(ص) که در جنگ بدر و احد شرکت کرده اند، افضل خواهد بود و من شما را به این شرافت، بشارت می دهم.

دوله المهدی(عج)- ص 318





      

حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند: مردی به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام عرضه داشت: یا علی، ما را از مهدی خودتان آگاه سازید. حضرت فرمودند: هرگاه قرن ها و نسل های متمادی منقرض و مؤمنین کم شوند و یاران حق از میان بروند، ...هرگاه مرگ هجوم بیاورد،او را ترسی نیست و اگر به مؤمنین صدمه ای برسد، او نمی گذرد و در میدان نبرد و رزم قهرمانان،عقب نشینی نمی کند،دامن همت بر کمر می زند،شیری که دشمنان را درو می کند، زخم زننده ی نیرومند به مخالفین و شمشیری از شمشیرهای خداوند، بزرگی پرخیر که در خاندان باعظمت ریشه دارد..





      
<      1   2   3