سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از سجده گاه عشق تا وادی ظهور
Slide 1 Slide 2

آه! فاطمه جان! سوز، مانند مار زخم خورده‌ای در من می‌پیچد و با آتش، بغض در جانم می‌دود و وجودم را شعله‌‌ور می‌سازد. آن زمان که کودکانت در گوشه خانه، پناه گرفته و می‌گریستند آن‌قدر معصومانه که مظلومیت و معصومیت از خود شرم می‌کردند.
غم، آن‌چنان برخانه علی چنبره زده است که گویی بهتر از این‌جا پیدا کرده است، آخر چرا؟!
در، از روی زهرا شرمگین است چرا که دیگر از او جانی برای عذرخواهی باقی نمانده تا خاکستری بر زخم زهرا شود.
شعله‌های آتش نمی‌دانند که چگونه از جلوی خانه علی فرار کنند و سرگردان و گریزان راه به سوی آسمان پیش می‌گیرند و از پشیمانی و سرنوشت شومی که برای آن‌ها رقم خورد چهره‌سیاه می‌کنند.
و اما آب، آبی که برای غسل، قرار داده‌اند، بیچاره نمی‌داند که بر کجا بریزد و سرگردان، انگشت حیرت بر دهان گرفته است. آیا بر آتش دل کودکان ریزد؟ آیا برتن پاک و معصوم تو آرام و صبور فرود آید؟
آه! ای جان، چقدر سنگدلی که هنوز در بدن مانده‌ای، طاقت را ببین که چگونه سرگردان و حیران سر به بیابان گذاشته است و دوان دوان از میان زخم‌های علی راه باز می‌کند و پا به گریز می‌گذارد؟!
آه از غربت بی‌انتهای علی، آه که چقدر علی مظلوم و تنها مانده است...

سعیده عابدی





      

روستای جبله در زمستان





      

سلام به همه دوستان و کسانی که  امروز  رای دادند و کسانی که می خواهند تا چند دقیقه دیگه بروند و رای بدهندبالاخره روز موعود فرا رسید و وقته یه امتحان بزرگ  روز 12 اسفند  البته ملت ایران همیشه از این امتحانات سخت و بزرگ داده اما  از این امتحان هم سر بلند بیرون می یاد. بچه ها ما که رفتیم و چند ساعت پیش سیلی محکمی به قول امام خامنه ای تو دهن دشمن زدیم شما هم بروید واقعا هر یک رای یک سیلیه جانانه است به دهن استکبار.

بروید و دشمن رو زیر پاهایتان  نه نه  بلکه با سر انگشت جوهرییتان دشمن رو له کنید هنوز وقت مونده هم وطن...

 





      

امام خامنه ای و اهمیت انتخابات+جعفر وظیفه دوست

سلام به همه دوستان بدون مقدمه میرم سر بحث داغ داغ انتخابات در این پست می خوام درباره اهمیت فوق العاده و خیلی مهم انتخابات مجلس نهم صحبت کنیم که موارد زیر از جمله این موارد مهم است 1- این که  در روز 12 اسفند امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران در حالی برگزار خواهد شد که از مدتها پیش، فضاسازی بسیار جدی از سوی دشمنان داخلی و خارجی علیه این انتخابات براه افتاده است. برای درک دلیل این همه تبلیغات و هجوم علیه این انتخابات ، باید این نکته را مد نظر قرار داد که انتخابات کنونی مجلس، برای اولین بار پس از وقایع ذیل برگزار خواهد شد.انتخابات مجلس نهم، نخستین انتخابات پس از وقوع فتنه ی 88 است .همان فتنه ای که دشمن سعی داشت با دمیدن بر آتش آن، عظمت حضور بی نظیر 40 میلیونی سال 88 را مخدوش و مردم ایران را نسبت به صندوق های رای، بی تفاوت نشان دهد. و لذا همه ی دشمنان خارجی و مخالفان داخلی برای اثبات ادعای باطل خود، در این انتخابات، عدم حضور مردم را تبلیغ می کنند.2- انتخابات 12 اسفند،نخستین همه پرسی، پس از وقوع بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام است و ایران،بعنوان الگویی بزرگ برای این انقلابها، با موفقیت در برگزاری پرشکوه این انتخابات، نشانه ای از موفقیت و عظمت خود را در جلو چشم ملت های مسلمان محقق خواهد کرد.انتخابات این دوره، فصل جدیدی در عرصه ی انتخاب، پس از حذف و ناکامی فتنه گران از عرصه ی سیاسی و عدم حضور رسمی آنها در رقابت هاست که این جریانهای وابسته به خارج نیز، برای کسب آبروی مجدد و اظهار همراهی مردم با خود، بدنبال سرد شدن تنور انتخابات هستند.3- انتخابات اسفند 90 اولین انتخابات، پس از اعمال تحریم های جدید نفتی و بانکی علیه برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی است و عدم حضور مردم در این انتخابات، منتهای هدف و خواست دشمنان خارجی برای فشار در جهت توقف برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی خواهد بود.4-انتخابات 12 اسفند، نخستین انتخابات، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اجرای سیاست های عدالت اجتماعی در کشور است و اقبال به این انتخابات، میزان رضایتمندی مردم از این برنامه ها را به نمایش می گذارد.پس بکوشیم تا برای تحقق فصل جدیدی در نظام اسلامی، نماد دیگری از مردمسالاری دینی و ناامیدی دشمنان را به نمایش بگذاریم.

 همه با هم روز 12 اسفند

 





      

 

غذای انتخاباتی-جعفر وظیفه دوست






برچسب ها : جعفر وظیفه دوست  ,  انتخابات  ,  مجلس نهم  , 
      

اردوی نیشابور مشهد بچه های جبله نو -طرح اوقات فراغت پایگاه مقاومت بسیج شهید علیرضا وظیفه دوستاردوی نیشابور مشهد بچه های روستای جبله نو طرح اوقات فراغت پایگاهمقاومت بسیج شهید علیرضا وظیفه دوستاردوی نیشابور مشهد بچه های روستای جبله نو طرح فراغت پایگاه مقاومت بسیج شهید علیرضا وظیفه دوست





      

 سلام به همه دوستان، مطلبی که امروز تو این پست گذاشتم در مورد وال استریت «Wall Street» هستش که از چگونگی شروع این قیام در آمریکا و اصلا چرا به قیام وال استریت مشهور شده و این وال استریت کجاست؟ و گرداندگان این قیام و طریقه اطلاع رسانی آنها و مطالب مختلف دیگه ای که بهتر خودتون بخونیدحتما هم نظر بدین (شهید)

ماجرای قیام وال استریت آمریکا از طرح نجات بانک ها"، "بحران وام مسکن" و "اعدام "تروی دیویسگ" سیاهپوست آمریکایی شروع شد. تجمع جوانان آمریکایی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا در مقابل ساختمان "وال استریت" به عنوان مرکز بورس جهانی بازتاب های چندی در رسانه های جهان به همراه داشته است، اگرچه رسانه های آمریکایی با آن به سردی برخورد کردند. 

در اعتراضات وال استریت آمریکا که با شعار اصلی "تسخیر وال استریت" معروف شده است، جوانان آمریکایی به صراحت "نظام کاپیتالیستی" آمریکا را مورد هجمه و انتقاد قرار داده‌ و این نظام را مسبب مشکلات بین‌المللی می‌دانند.

خوب سوال این جاست که وال استریت کجاست ؟برای اینکه وال استریت «Wall Street» نام خیابان معروفی در محله «منهتن» نیویورک است و به دلیل وجود ساختمان بورس نیویورک به عنوان بزرگ ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی نظام سرمایه‌داری به شهرت رسیده است.همچنین بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی آمریکا و چند بورس مهم این کشور در این خیابان قرار دارند که می توان به بورس نزدک (NASDAQ)، بورس آمریکا (AMEX)، بورس تجاری نیویورک (NYMEX) و میز بازرگانی نیویورک (NYBOT) اشاره کرد.ماهیت عجیب و سازمانی وال استریت در طی قرن 19 میلادی توسعه یافت و در دهه 1840 بیشتر ساکنان این خیابان به دلیل تجمع شرکت‌ها از این محل نقل مکان کردند. این خیابان از لحاظ تاریخی برای آمریکایی‌ها دارای اهمیت است چراکه جرج واشنگتن نخستین رئیس جمهور آمریکا در عمارت فدرال در خیابان وال استریت سوگند یاد کرد، همچنین کلیسای تاریخی «ترینیتی» در تقاطع این خیابان و خیابان برادوی قرار دارد.قرن بیستم میلادی اوج شکوفایی اقتصادی وال استریت بود به طوریکه نحوه برخورد سرمایه داران این خیابان در برابر مقامات آمریکا تغییر کرد و آنها نیز سهمی در تصمیم‌گیری‌های این کشور به خود اختصاص دادند. وال استریت به سمبل آمریکا و سیستم اقتصادی این کشور بدل شده است چنان‌که بسیاری از آمریکایی‌ها آن را به عنوان نماد توسعه تجاری، اقتصادی کشور خود می دانند. از اینرو فروپاشیدن وال استریت جز به این معنا نمی‌تواند باشد که نظام اقتصادی آمریکا یعنی نظام سرمایه‌داری فرو خواهد ریخت.

 نام وال استریت همیشه مکان افراد دارای نفوذ اقتصادی در آمریکا را به ذهن متبلور می‌کند که با اتفاقات اخیر در این خیابان به نظر می‌رسد این بت اقتصادی در حال شکستن است.به عقیده تحلیلگران، اعتراضات وال‌استریت نتیجه مستقیم رکود اقتصادی آمریکاست که از سال 2007 آغاز شد. افزایش بیکاری در جامعه، کاهش دستمزدها و مشکلات فراوان اقتصادی جامعه آمریکا و ناتوانی دولت‌مردان در عمل به وعده‌های خود به همراه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا، شرایط را به نقطه‌ای رسانده که تحمل آن را برای مردم این کشور غیرممکن ساخته است 

طریقه اطلاع رسانی

شبکه های اجتماعی فیس بوک و تیوتر که فلسفه بوجود آمدنش برای بر هم زدن و تشویق جوانان دیگر کشور ها مخصوصا کشور ما به شورش و اغتشاش و ... بود در ابتدا با استفاده از این فیس بوک و تویتر اطلاع رسانی می شد یعنی مکر آمریکایی ها به خودشون برگشت،اما چندی پس از شروع قیام این شبکه ها در آمریکا فیلتر شد.اما در حال حاضر اعتراضات را وب سایت‌های خبری گروهی به نام "وال استریت را تصرف کنید" سازماندهی می‌کنند. این اعتراضات که مورد حمایت "جنبش ناشناس" یا "انانیموس"، گروهی از هکرهای حامی آزادی بیان، نیز قرار دارد؛ از روز 26 شهریور تجمع خود را در نزدیکی خیابان وال استریت، نبض بورس آمریکا، آغاز کرده اند. تظاهر کنندگان، پلاکاردهایی با عناوینی همچون "همه بانکدارها نازی هستند، " انسان قبل از دلار "، "پلیس نیویورک از میلیاردرهای وال استریت حمایت می کند"، "ما را فروخته اند" در دست داشتند، به گزارش بخش عربی شبکه بی بی سی، معترضان بیانیه ای را بر روی شبکه اینترنتی خود قرار داده اند و در آن تصریح کرده اند تنها چیزی که ما را گرد هم آورده، این است که مردم معترض 99 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، ملتی که از فساد رنج می برد، فسادی که یک درصد باقی مانده ایجاد کرده است"انقلاب در حال رخ دادن است؛ فقط در اخبار دیده نمی ‌شود" از دیگر شعارهای معترضان در وال استریت نیویورک به شمار می‌آید

 






برچسب ها : وال استریت «Wall Street  , 
      

حدود اواخر سال 1360در پادگان العنبر عراق، مشغول خواندن نماز مغرب و عشاء بودیم. متوجه شدیم 27-28نفر اسیر را وارد اردوگاه کردند. معمولا افرادى را که تازه وارد اردوگاه مى‏کردند، بیشتر مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار مى‏دادند، تا به قول خودشان زهره چشمى از آنها بگیرندبعد از نماز به رفقا گفتم: براى اینکه به اینها روحیه بدهیم با صداى بلند سرود(اى ایران، اى مرز پر گهر...) را بخوانیم، تا این عزیزان تازه وارد، فکر نکنند اینجا قتلگاه است و متوجه بشوند یک عده از هموطنانشان هم مثل آنها در اینجا هستند. ما مى‏دانستیم اگر امشب این سرود را بخوانیم، فردا کتکش را خواهیم خورد. بعد از مشورت با برادرانمان سرود را با صداى بلند به صورت دست جمعى خواندیم فردا هم افسر بعثى که فرد بسیار پلیدى بود، به نام سرگرد محمودى، آمد و با ما برخورد کرد، و به هرحال این قضیه تمام شد. بین این 27 - 28نفر اسیرى که وارد شده بودند، یک جوان به نام على اکبر بود که 19سال سن داشت و حدود 70 - 80کیلو وزنش مى‏شد و از نظر جسمى بسیار سرحال و قوى بود این على اکبر با آن سلامت جسمیش، طولى نکشید که در اردوگاه مریض شد، فکر مى‏کنم بعد از یک سال،

ادامه مطلب...



      

عید را به مناسبت یک حادثه مهم یا پیروزی عظیم می گیرند.

عید فطر،عید پیروزی و غلبه بر نفس اماره است و به شکرانه توفیق اطاعت فرمان خدا و بندگی حق صورت می گیرد.                                                           عید فطر و نماز عید،شکرانه ای است به درگاه خدای متعال بر این "فتح معنوی"

اگر فلسفه روزه،تقوا بود،

اگر روزه،آزمونی برای اخلاص بندگان بود،

اگر برنامه یک ماهه رمضان ، شرکت در اردوی معنویت و عرفان و تمرین جهاد با نفس و خودسازی بود،

اگر گرسنگی ها و تشنگی ها ، زمینه ساز یاد از گرسنگان و محرومان و یاد از گرسنگی و تشنگی روز قیامت بود،                                                                پس مبارک باد این عید،بر همه آنان که مطیع امر حق بودند و عبودیت و فرمان برداری خویش را نشان دادند.                                                              خجسته باد این عید،بر صاحبان "احسان"و اطعام"،بر اهل دعا و تهجد،بر اهل توبه و رجوع به فطرت الهی.                                                                        اگر غلبه بر خصم بیرونی،شیپور پیروزی و جشن و شادمانی می طلبد،پیروزی در جبهه "جهاد نفس"هم جشنی روحانی می طلبد که نامش عید فطر و نماز عید و پرداخت فطریه است.





      

درسی از امام سجاد علیه السلام

استقبال خوب از ماه رمضان و بدرقه شایسته این ماه خدا،نشانه معرفت و بصیرت است.

امام زین العابدین علیه السلام که پیشوای عرفان و نیایش و الگوی سجود و بندگی است،دعایی پر نکته در استقبال از ماه رمضان و دیدن "هلال ماه رمضان " دارد(صحیفه سجادیه ،دعای 44) و دعایی مفصل و عالی و پر مضمون در وداع با ماه رمضان (صحیفه سجادیه ،دعای 45) در دعای وداع با ماه خدا ، مروری بر فضایل،آثار،سازندگی ها،برکات و جلوه های ویژه این ماه است و درخواست از خداوند که این برکت ها و آثار تداوم یابد.امام می گوید:خدا حافظ ای ماه خدا،ای فرصت عزیز و دوست داشتنی،ای همدم خوب و یاد آور خدا،خدا حافظ ای ماهی که وقتی آمدی وسیله انس و قرب ما شدی،حال که می روی بر دلمان اندوه فراق نشسته است. چه دل هاکه در روزهای تو رقت یافت،چه گناهانی که کم شد،راه های احسان آسان گشت،آزادشدگان از دوزخ افزون گشتند،چه گناهانی را که محو کردی،چه عیب هایی که پوشاندی،چه برکت هایی که در زندگی ها مان آوردی،چه خیر هایی که همراه داشتی،ماهی بی بدیل بودی،ماه سلام و سلامتی بودی،خطا هایمان راشستی،آلودگیهایمان را زدودی.اینک که می روی،ولی قبل از رفتنت،غصه فراق تو در دلهایمان جا گرفته است .... و خیلی حرف های دیگر!

و امام از خدا می خواهد که:

حال که ماه رمضان به پایان رسید،ما را از خطاهایمان بیرون کن،بهره ما را سرشار ساز،فضل آن را بر ما پیوسته و جاری گردان ،پاداشمان را بیشمار قرار بده،روز عید فطر ما را روز بازگشت به سوی خودت قرار بده ،خوف از عقاب و امید به ثواب در دلمان برقرار ساز و توبه هایمان را "توبه نصوح"بگردان،که دیگر به سوی گناه باز نگردیم.





      
   1   2   3   4   5   >>   >